Canal+ premiery filmowe od 19 do 25 kwietnia 2014

Olimp w ogniu W kwietniu w Canal+ thriller “Olimp w ogniu”, brytyjski thriller “Grupa ‘Wschód'”, polska komedia “Być jak Kazimierz Deyna“, brytyjski thriller “Stoker”, niemiecki dramat “3096 dni” i rosyjski film katastroficzny “Metro”.

CANAL

 

 

 

 

 

PREMIERA: CANAL+, 19 kwietnia 2014, 21:00

OLIMP W OGNIU (Olympus Has Fallen)

Thriller, USA, 2013

Reżyseria: Antoine Fuqua

Obsada: Gerard Butler, Aaron Eckhart, Angela Basset, Morgan Freeman, Dylan Mc Dermott, Melissa Leo

Olimp w ogniuTerroryści w kilkanaście minut przejmują kontrolę nad Białym Domem. Biorąc jako zakładnika prezydenta Benjamina Ashera (Aaron Eckhart) i wprawiają cały kraj w osłupienie. Mike Banning (Gerard Butler) to były ochroniarz prezydenta, zwolniony ze służby w związku z wypadkiem, w którym zginęła żona prezydenta. W momencie ataku Banning przebywa przypadkowo w pobliżu Białego Domu. W oblężonym budynku czuje się jak ryba w wodzie. Wykorzystując swoje przygotowanie fizyczne i taktyczne, by stać się oczami i uszami obserwujących rozwój sytuacji ludzi ze sztabu kryzysowego. Napastnikami są oddani sprawie ekstremiści, Banning ma więc podwójnie utrudnione zadanie.

„Olimp w ogniu” to elektryzujący thriller wyreżyserowany przez twórcę „Dnia próby”, Antoine’a Fuqua. Reżyserowi podobała się zuchwała koncepcja napadu na siedzibę prezydenta. Zaczął zbierać informacje i ze zdumieniem odkrył, że relatywnie mała, świetnie wyszkolona grupa zawodowców mogłaby w rzeczywistości zaatakować Biały Dom i odnieść sukces. Zasiadł do stołu z drużyną konsultantów, na którą złożyli się byli agenci Secret Service, funkcjonariusze FBI i CIA oraz przedstawiciele lokalnych organów ścigania. Eksperci zapewnili reżysera, że bezpośredni atak na prezydencką posiadłość nie jest tylko teoretyczną możliwością. Konsultanci pomogli twórcom stworzyć plan fałszywego ataku. Ograniczyli do niezbędnego minimum liczbę terrorystów potrzebnych do przejęcia Białego Domu, a także ustalili najbardziej efektywny zestaw broni dla północnokoreańskich komandosów. „Waszyngton zaprojektowano tak, że nie ma bezpośredniej drogi do Białego Domu, dlatego dostanie się tam z poziomu lądu zajęłoby sporo czasu”, wyjaśnia Fuqua. „Z powietrza byłoby znacznie łatwiej i ten sposób wykorzystują właśnie terroryści.

Konsultanci wyjaśnili reżyserowi, że zorganizowanie pomocy walczącym na terenie Białego Domu agentom zajęłoby co najmniej piętnaście minut. Mając to na uwadze, scena ataku rozgrywa się w czasie rzeczywistym, a terroryści przejmują kontrolę nad Białym Domem w zaledwie trzynaście minut.

 

 PREMIERA: CANAL+, niedziela, 20 kwietnia 2014, 21:00

GRUPA „WSCHÓD” (The East)

Dramat, Thriller, USA, Wielka Brytania, 2013

Reżyseria: Zal Batmanglij

Obsada: Brit Marling, Alexander Skarsgård, Ellen Page, Toby Kebbell, Shiloh Fernandez, Aldis Hodge, Danielle Macdonald, Patricia Clarkson

Grupa WschodByła agentka FBI, Sarah Moss (Brit Marling), pracuje w prywatnej firmie, zajmującej się szpiegowaniem organizacji, które prowadzą działalność ekstremistyczną przeciwko korporacjom. Sarah zostaje wyznaczona przez szefową Sharon (Patricia Clarkson) do zinfiltrowania grupy anarchistów, którzy organizują spektakularne akcje demaskujące kryminalną działalność korporacji. Dziewczyna przenika w szeregi „The East” i powoli zyskuje zaufanie jej członków. Udaje jej się przyłączyć do kolejnej akcji. Zadanie zaczyna się komplikować, gdy Sarah poznaje powody powstania oraz cele działania grupy i zakochuje się w jej przywódcy Benjim (Alexander Skarsgard).

Grająca główną rolę w „Grupie Wschód” Brit Marling jest producentką filmu, będąc jednocześnie jego współscenarzystką. Wcześniej na takich samych zasadach zrealizowała z kolegą ze studiów Mike’iem Cahillem znaną widzom CANAL+ poetycką „Drugą Ziemię”, będącą reżyserskim debiutem Cahilla. Reżysera „Grupy Wschód” Zala Batmangliję Marling również poznała podczas studiów na Georgetown University. Wspólnie napisali poruszający, pokazywany w Sundance dramat „Dźwięk mego głosu”. W 2009 przez dwa miesiące praktykowali freeganizm. Wykorzystując doświadczenia wówczas zdobyte napisali wspólnie scenariusz „Grupy Wschód”. Produkcją zajęło się m.in. studio Scott Free Productions braci Scottów. W filmie Marling partneruje znany z serialu „Czysta krew” Alexander Skarsgård, Ellen Page („Juno”, „Incepcja”), a także w rolach epizodycznych Julia Ormond („Mad Men”, “Ciekawy przypadek Benjamina Buttona”) i Patricia Clarkson („Wyspa tajemnic”, „Wizyta u April”).

 

 PREMIERA: CANAL+, poniedziałek, 21 kwietnia 2014, 21:00

BYĆ JAK KAZIMIERZ DEYNA (Być jak Kazimierz Deyna)

Komedia, Polska, 2013

Reżyseria: Anna Wieczur-Bluszcz

Obsada: Marcin Korcz, Aleksander Staruch, Przemysław Bluszcz, Gabriela Muskała, Jerzy Trela, Sonia Bohosiewicz, Krzysztof Kiersznowski, Małgorzata Socha, Michał Piela

Być jak Kazimierz DeynaRok 1977. 35 minuta i 40 sekunda meczu z Portugalią. Kazimierz Deyna strzela gola bezpośrednio z rzutu rożnego i zostaje wygwizdany przez własną publiczność, tylko dlatego, ze na co dzień gra w znienawidzonym klubie. W tej właśnie chwili rodzi się pierworodny syn Stefana (Przemysław Bluszcz). Mężczyzna uznaje to za znak, że chłopca czeka wielka piłkarska kariera i nadaje mu imię na cześć genialnego strzelca. Jako nastolatek Kazik do upadłego trenuje pod okiem ojca, ale nie odnosi w futbolu sukcesów. Bardziej interesuje go rozpalająca jego zmysły nauczycielka polskiego (Małgorzata Socha) i poezja. Dorastający „następca Deyny” postanawia znaleźć w życiu własny cel.

„Być jak Kazimierz Deyna” to debiut fabularny Anny Wieczur-Bluszcz, która jest także współautorką scenariusza. Drugim autorem jest Radosław Paczocha. Film to historia chłopca urodzonego w PRL’u, który dojrzewa w burzliwych czasach transformacji, by wkroczyć w nowe tysiąclecie już z własną rodziną. – „Nie ma w tu narzekania, biadolenia i utyskiwania na ciężki spadek po rodzicach i dziadkach. Na trudne życie pokolenia trzydziestolatków w postkomunistycznym kraju. Młody mężczyzna opowiada nam swoją historię z dystansem i humorem” – tłumaczy reżyserka. Obserwujemy polską rodzinę, gdzie matka co wtorek wylewa łzy nad losem serialowej niewolnicy Isaury, dziadek słucha radia Wolna Europa i ubolewa nad zięciem komunistą, który chce, by syn stał się piłkarzem na miarę Deyny. Chłopak nie odnajduje radości w piłce nożnej. Po latach przy narodzinach własnej córki będzie mógł powiedzieć, że ważne jest to, żeby wszystko w życiu robić tak dobrze jak Deyna, nawet jeśli będzie się wygwizdanym. Film był prezentowany w ramach Panoramy Polskiego Kina na 37. Festiwalu Polskich Filmów Fabularnych w Gdyni.

 

 PREMIERA: CANAL+, wtorek, 22 kwietnia 2014, 21:00

STOKER (Stoker)

Thriller, USA, Wielka Brytania, 2013

Reżyseria: Park Chan-Wook

Obsada: Mia Wasikowska, Matthew Goode, Nicole Kidman, Dermot Mulroney, Jacki Weaver

StokerIndia Stoker (Mia Wasikowska) w dniu swoich 18. urodzin traci ojca i najlepszego przyjaciela (Dermot Mulroney). Chłodną, niewzruszoną postawą maskuje targające nią uczucia, które rozumiał tylko ojciec. Jej życie w spokojnej rodzinnej posiadłości zmienia się wraz z przybyciem w dniu pogrzebu wuja Charlie’ego (Matthew Goode), o którego istnieniu nigdy nie widziała. Charlie postanawia zamieszkać z nią i jej niestabilną emocjaonalnie matką Evie (Nicole Kidman). India podejrzewa, że wuj ma jakąś niepokojącą tajemnicę, a jego nagłe pojawienie się tuż po śmierci ojca nie jest przypadkowe. Zamiast jednak odczuwać złość czy strach, dziewczyna jest coraz bardziej zafascynowana Charlie’em, odkrywając, że znacznie więcej ich łączy niż dzieli.

„Stoker” to pierwszy anglojęzyczny thriller psychologiczny uznanego koreańskiego reżysera Chan-Wook Parka (trylogia zemsty: „Pan Zemsta”, „Oldboy”, „Pani Zemsta”). W klimatycznym filmoe zrealizowanym według scenariusza Wentwortha Millera („Prison Break”) w roli głównej wystąpiła australijska aktorka Mia Wasikowska („Alicja w Krainie Czarów”, „Jane Eyre”). Na planie partnerują jej Matthew Goode („Powrót do Brideshead”, „Samotny mężczyzna”) oraz Nicole Kidman („Godziny”, „Moulin Rouge!”, „Inni”). Epizodyczne role zagrali Dermot Mulroney („Przetrwanie”, „Jobs”) i Jacki Weaver („Królestwo zwierząt”, „Poradnik pozytywnego myślenia”). Przepiękne zdjęcia są autorstwa Chung-hoon Chunga („Oldboy”, „Pragnienie”).

 

PREMIERA: CANAL+, środa, 23 kwietnia 2014, 21:00

3096 DNI (3096 Tage)

Dramat, Niemcy, 2013

Reżyseria: Sherry Hormann

Obsada: Antonia Campbell-Hughes, Thure Lindhardt, Amelia Pidgeon

KAMPUSCH-FILM "3096 TAGE"Wiedeń, marzec 1998. W drodze do szkoły 10-letnia Natascha (Amelia Pidgeon) zostaje wciągnięta do białego vana przez bezrobotnego inżyniera Wolfganga Priklopila (Thure Lindhardt). Mężczyzna wywozi ją na obrzeża miasta, do swojego domu, gdzie w podziemiach ma już przygotowaną 5-metrową celę bez okien. Nie żąda okupu. Chce, aby Natascha stała się jego własnością. Więzi ją przez kolejne 8,5 roku. Głodzi, bije, upokarza, zmusza do pracy, potem również gwałci. Czasem opuszcza w domu żaluzje i zabiera Nataschę na górę do mieszkania. Zdarza się, że wychodzi z nią do ogrodu albo nawet na krótki spacer. Zastraszona dziewczyna, długo nie ma odwagi próbować ucieczki. Dopiero 23 sierpnia 2006 roku wykorzystuje chwilę nieuwagi i ucieka. Tego samego dnia Prokopil popełnia samobójstwo.

– „Poznałam dwie twarze Wolfganga Priklopila, których nikt chyba nie zdołał dojrzeć. Jedna sygnalizowała silne dążenie do władzy i ucisku innych. Drugą charakteryzowała niezrealizowana potrzeba miłości i uznania” – pisze w swojej autobiografii Natascha Kampusch. Początkowo na odtwórców głównych ról w ekranizacji książki typowano Kate Winslet oraz Christopha Waltza, jednak po śmierci reżysera Brenda Eichingera, reżyserii podjęła się Sherry Hormann („Kwiat pustyni”). W rolach głównych wystąpiła Antonia Campbell-Hughes oraz Thure Lindhardt, a małą Nataschę zagrała fantastycznie Amelia Pidgeon.

 

 PREMIERA: CANAL+, piątek, 25 kwietnia 2014, 21:00

METRO (Metro)

katastroficzny, Roja, 2013

Reżyseria: Anton Megerdichev

Obsada: Sergei Puskepalis, Anatoliy Belyy, Swietłana Chodczenkowa, Katerina Shpitsa, Elena Panova, Stanislav Duzhnikov

metroW moskiewskim metrze dochodzi do katastrofy. Dochodzi do niej przez zaniedbanie pracowników, którzy lekceważą pojawiającą się w tunelach wodę. Konstrukcja nie wytrzymuje napięcia, część tuneli zalewa woda, a całej stolicy grozi zapadnięcie w głąb ziemi. Grupa, która przeżywa w wykolejonym pociągu, rozpoczyna wędrówkę tunelami, by wydostać się na powierzchnię. Na górze akcję ratunkową utrudnia postsowiecka mentalność urzędników i słynne moskiewskie korki.

Pierwsza od 25 lat, najdroższa i zarazem najbardziej dochodowa produkcja katastroficzna w historii rosyjskiej kinematografii powstała na podstawie powieści Dmitria Safonova pod tym samym tytułem. Na potrzeby filmu zbudowano 117-metrowy tunel, gdzie umieszczono prawdziwe wagony metra. W specjalnym basenie zbudowano podziemny bunkier, gdzie toczy się akcja. By uniknąć wyziębienia, aktorzy grali w specjalnych kostiumach. Nie obeszło się bez efektów specjalnych, które dorównują hollywoodzkim produkcjom z najwyższej półki.

 

SERIALE

 

KAMUFLAŻ IV – serial szpiegowski, odc. 2/16

PREMIERA: CANAL+, każdą sobotę, o 14:30

 

PEAKY BLINDERS – serial gangsterski, odc. 2/6

PREMIERA: CANAL+ Film, poniedziałki, o 20:00

 

BROOKLYN 9-9 – serial komediowy, odc. 14/22

PREMIERA: CANAL+, czwartki, 21:00

 

DEXTER sezon 8 – serial kryminalny, odc. 12/12

PREMIERA: CANAL+, czwartki, 21:30

Podziel się na:
  • Dodaj do ulubionych
  • Facebook
  • Google Bookmarks
  • Twitter
  • Gadu-Gadu Live
  • Śledzik
  • Blogger.com
  • RSS

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.